پیام خوزستان

آخرين مطالب

تجربه بی‌هزینه؛ لطف بزرگ فوتبال به پرسپولیس | آیا قرمزها قدردان خواهند بود؟ شهرستان ها

تجربه بی‌هزینه؛ لطف بزرگ فوتبال به پرسپولیس | آیا قرمزها قدردان خواهند بود؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش همشهری‌آنلاین، پرسپولیس در بازی با استقلال‌خوزستان از آتش جهنم، خنکای بهشتی ساخت. قرمزها در این بازی همه حالات ممکن را تصور کردند؛ غافلگیری با گل زودهنگامی که خوردند، ناامیدی پس از ضرباتی که گل نمی‌شد، حیرت پس از دریافت گل دوم، فروپاشی بعد از خوردن گل سوم و حتی بیم رقم‌خوردن یک آبروریزی تاریخی .
.. شاید در لحظاتی از پایان نیمه‌اول، پرسپولیسی‌ها کاملا قید جام را زده بودند و فقط دنبال این بودند که یک رسوایی برایشان رقم نخورد و متحمل چنان شکست سنگینی نشوند که تا مدت‌ها به سوژه تفریح رقبا تبدیل شود. با این همه اما ورق در نیمه‌دوم برگشت. تعویض‌های مناسب از سوی کادرفنی قرمزها با میل هجومی بالای بازیکنان این تیم همراه شد تا در نهایت شاهد یکی از شگفت‌انگیزترین بازگشت‌های تاریخ فوتبال ایران باشیم؛ باخت 3گله‌ای که از دقیقه75به بعد با برد 4-3 عوض شد. شیرین‌تر اینکه این کام‌بک، با توجه به نتیجه مساوی رقم‌خورده در بازی نساجی و استقلال، سرخپوشان را به صدر جدول هم رساند.
قاعده روزگار این است که معمولا هیچ تجربه‌ای را بدون هزینه به آدمیزاد نمی‌دهد؛ یعنی اگر قرار است شما درسی بگیرید، حتما باید تاوانی هم بابت آن بپردازید. با این حال، شاگردان اوسمار ویرا جمعه‌شب بسیار خوش‌اقبال بودند که تلاش جانانه خودشان در کنار سخاوت و مهربانی فوتبال، باعث شد آنها بدون هزینه درس بگیرند. حالا پرسپولیسی‌ها آموخته‌اند که نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیرند و خودشان را در مسابقات مختلف از پیش برنده بدانند. حالا قرمزها یاد گرفته‌اند که نباید حواسشان به سایر دیدارها باشد و فقط باید روی بردن بازی خودشان متمرکز شوند. فقدان این روحیه، پرسپولیس را در بازی با استقلال‌خوزستان تا آستانه نابودی و پایان کل فصل پیش برد اما در نهایت ورق برگشت. حالا اگر آنها شاگردان خوبی باشند، از این تجربه در 2بازی پایانی مقابل شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان استفاده خواهند کرد، در غیر این صورت به‌سختی تنبیه خواهند شد. این‌بار دیگر فوتبال با شما تعارف نخواهد داشت...
داستان یک معجزه پرسپولیس حتی در نیمه‌اول هم بیشتر از حریفش امید گل داشت اما در نیمه‌دوم همه رکوردها را جابه‌جا کرد
شاید پیش‌بینی خیلی از هواداران پرسپولیس در این هفته‌های پایانی لیگ این بود که بازی با استقلال خوزستان یکی از آسان‌ترین بازی‌های آنها خواهد بود و 3امتیاز این مسابقه راحت‌تر از سایر بازی‌ها نصیب تیم ویرا خواهد شد. استقلال خوزستان در قعر جدول لیگ حضور دارد و قبل از بازی با پرسپولیس هم در خانه خودش و در تقابل با نساجی با نتیجه سنگین 4 بر یک شکست خورده بود. اما تیمی که مقابل همسایه ته‌جدولی خودش به این راحتی تسلیم شده بود، در زمین حریف بالای جدولی خودش شروعی کوبنده و غیرمنتظره داشت. نیمه‌اول دیدار پرسپولیس با آبی‌های خوزستان به شکلی پیش رفت که برای هیچ‌کس باورپذیر نبود. اگرچه آمارهای این مسابقه نشان می‌دهند حتی در نیمه‌اول هم پرسپولیس ‌برتری نسبی داشته اما روحیه برنده خوزستانی‌ها و میزان بهره‌وری آنها از فرصت‌های گلزنی در این نیمه شگفت‌انگیز بود. آمارهای متریکا نشان می‌دهد تعداد شوت‌های 2تیم در نیمه‌اول 7 - 7 مساوی بوده است اما تعداد شوت‌های داخل چارچوب 5 بر 2 به‌سود آبی‌هاست و نشان می‌دهد آنها ضربات خودشان را دقیق‌تر زده‌اند. حتی امید گل پرسپولیس در این نیمه کمتر از حریفش نبوده و به شکل عجیبی قرمزها با امید گل تقریبا مساوی، 3 بر صفر از رقیب خود عقب افتاده‌اند. سایت متریکا امید گل استقلال خوزستان را در نیمه‌اول 0.98 محاسبه کرده و امید گل پرسپولیس هم دقیقا یک بوده است؛ یعنی هر دو تیم در این نیمه شایستگی زدن یک گل را داشتند اما پرسپولیس گلی نزد و استقلال 3برابر موقعیت‌هایش به گل رسید. میزان مالکیت توپ در این نیمه هم اختلاف فاحش 69 به 31 را به‌سود پرسپولیسی‌ها نشان می‌دهد.
20شوت در یک نیمه! اما در نیمه‌دوم، بعد از 3تعویض اوسمار ویرا و بعد از 10نفره‌شدن استقلال خوزستان اوضاع کاملا دگرگون شد. استقلال که در نیمه‌اول 7شوت زده بود، در نیمه دوم 3شوت دیگر زد که البته هیچ‌یک از آنها داخل چارچوب نبودند. اما پرسپولیسی‌ها عملکرد عجیب و خیره‌کننده‌ای داشتند. آنها طی یک‌نیمه 20شوت زدند که دقیقا نیمی از آنها در چارچوب دروازه حریف قرار داشت. 10شوت داخل چارچوب طی یک‌نیمه، آمار جالبی از سوی پرسپولیس بود و گل‌شدن 40درصد از ضربات داخل چارچوب این تیم، داستان را جالب‌تر هم کرد. تیم اوسمار ویرا در نیمه‌دوم به امید گل3.89 رسید؛ یعنی دقیقا به همان اندازه که نیاز داشت موقعیت ایجاد کرد و به همان اندازه هم از موقعیت‌هایش استفاده کرد و به پیروزی رسید. مجموع امید گل سرخپوشان در 2نیمه این مسابقه4.89 بود که یک رکورد در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود. مجموع امید گل استقلال خوزستان هم 1.18 بود یعنی این تیم در نیمه‌دوم فقط 0.20 امید گل داشت. دقت 2تیم در پاس دادن هم تفاوت چشمگیری داشت. سرخپوشان آمار 85.4درصد را در دقت پاس به جا گذاشتند و دقت پاس استقلالی‌ها 60.9درصد بود.
بهترین بازیکن، استقلالی بود با وجود اینکه پرسپولیس به بازی برگشت و نتیجه را برگرداند اما بهترین بازیکن زمین همان گلزن استقلال خوزستان در نیمه‌اول بود. علیرضا کاظمی که تا قبل از این بازی فقط یک گل در این فصل زده بود، طی نیمه‌اول بازی با پرسپولیس دوبرابر همه گل‌های قبلی‌اش گل زد و با نمره8.45 برترین بازیکن میدان شد. برترین بازیکن پرسپولیس اما وحید امیری بود که در نیمه‌دوم به زمین آمد و گلی هم نزد اما به نمره7.80 رسید که بالاترین نمره در میان سرخپوشان بود. عیسی آل‌کثیر و مهدی ترابی دیگر بازیکنان موفق پرسپولیس بودند و پایین‌ترین نمره هم به علیرضا بیرانوند رسید. در نهایت پرسپولیس با این عملکرد توانست بزرگ‌ترین کام‌بک این فصل را رقم بزند تا استقلال خوزستان هم به عادت نیم‌فصل اول خودش برگردد. آبی‌های خوزستان در ابتدای این فصل و در نیم‌فصل اول، نیمه‌های اول خوب و نیمه‌های دوم ضعیفی داشت اما در هفته‌های اخیر کمی این روند را تغییر داده بودند.
کد خبر 854934 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/874045/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهادری جهرمی: دولت علاقه داشت مخبر در انتخابات ثبت نام کند

جعفرزاده: نامزدها برای مقابله با فساد تضمین بدهند

رئیس دیوان عالی و دادستان کل کشور در اجلاس بریکس

رئیس ستاد جلیلی: انصراف در کار نیست مگر آنکه...

واکنش کنعانی به پیام عید قربان بایدن: امپراتوری دروغ!

شنیده‌های تسنیم از نامزدهای هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس

خوزستان رکورد دار تولید گندم و چغندر در دولت سیزدهم

علم‌الهدی: داوطلبین چطور می‌خواهند تحریم‌ها را حل کنند؟

پیکر پدر سرداران شهید جوانمردی در شیراز تشییع شد

ضرورت مدیریت ‌مصرف‌ برق برای جلوگیری از حوادث اتفاقاتی ناخواسته در اهواز

علم‌الهدی نگران تحریم‌ها؛ داوطلبین چطور می‌خواهند حلش کنند؟

خوزستان آماده برگزاری انتخابات هشتم تیر

قالیباف آزادی حمید نوری را تبریک گفت

فینال جام حذفی در آزادی با VAR؟

اجرای 32 هزار میلیارد ریال طرح راهداری در خوزستان

اتمام موفقیت‌آمیز تعمیرات زیرآبی شناور لایروب بستان

احتمال برگزاری دیدار فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی

تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر مرادی پور در اندیمشک

آزادی 32 زندانی جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه در سال جاری

دیدار و همدردی استاندار با خانواده هادی گودرزی مجری فقید شبکه خوزستان

پیش‌بینی ‌وقوع‌ دمای بالای 50 درجه در خوزستان

پیش‌بینی وقوع دمای بالای 49 درجه در خوزستان

استاندار خوزستان: رسانه‌ها شبهات طرح شده توسط دشمنان را رفع کنند

خوشبخت: پشت جبهه قصه‌های ناگفته بسیار دارد/ «پالایشگاه» اثری حادثه محور است

هوای اهواز در وضعیت «قرمز»

پلمب یک رستوران در آبادان به دلیل عرضه قلیان

اختصاص هزینه قربانی به آزادی زندانیان

اجرای 200 طرح اشتغالزایی با حمایت بنیاد علوی در مسجدسلیمان

تونی برندگانش را شناخت/ «هری پاتر» بهترین بازیگر موزیکال شد!

توضیحاتی مهم درباره جزئیات اولین مناظره تلویزیونی نامزدها

فهرست 14 نفره تیم ملی والیبال ایران برای دیدار برابر آمریکا

فهرست 14 نفره تیم ملی والیبال برای دیدار برابر آمریکا

هلند اولین حریف دختران ایران در قهرمانی جهان

سرمربی والیبال ایران: دو هفته سخت را پشت سر گذاشتیم

اریکسن جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو!

پلاک طلای آبشده زربد با پک منحصر به فرد گلدن ارت ( خانی )

برای آرزوهای محال خویش می‌گریم

پرویز امینی: مردم به کاندیدایی رأی می‌دهند که زندگی اقتصادی‌شان را «تغییر» دهد

مهاجری: جلیلی کنار بکشد، سبد رأی‌اش به سمت آراء باطله می‌رود

گروسی: ایران به بازرسان آژانس اجازه دسترسی بدهد

پورمحمدی بخش سانسور شده‌ مستندش را منتشر کرد

در میزگرد و گفتگوی نامزدها در هفتمین روز تبلیغات انتخابات چه گذشت؟

ترویج فرهنگ آزادی زندانی به جای قربانی در بافق

زندان‌های رژیم صهیونیستی گورستان زنده‌ها است + فیلم

32 هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در خوزستان فعال است

«انتخاب اصلح» صیانت از خون شهیدان خدمت است

تجلیل مخبر از صبر افتخارآمیز حمید نوری در زندان‌های سوئد

پیش‌بینی وقوع دمای بالای 50 درجه در خوزستان

چهاربانده شدن جاده مهم مواصلاتی بهبهان به رامهرمز

غلامی «فریدون» را کشت!